Kraków

Wyjeżdżając w góry, tak zaplanowałam trasę, by zahaczyć o Kraków i oczywiście Wieliczkę. Jak tylko się ulokowaliśmy w hostelu (trafiliśmy zresztą na całkiem fajny, tylko 1,3 km od centrum) pierwszym punktem do zobaczenia była Kopalnia Soli w Wieliczce. Gdy córka była młodsza zawsze w takich miejscach wybieraliśmy zwiedzanie grupowe z przewodnikiem.

Po Wieliczce mieliśmy kilka dni na poznanie Krakowa, więc pod wieczór zrobiliśmy mały rekonesans jak i gdzie możemy dotrzeć. Najczęściej poruszaliśmy się pieszo – hostel był położony w całkiem dobrym miejscu, więc nie mieliśmy do głównych atrakcji daleko. Zdążyliśmy zrobić mały spacer na Wzgórze Wawelskie, przespacerowaliśmy się krakowską aleją gwiazd. No i zahaczyliśmy oczywiście o Smoka Wawelskiego.

Po śniadaniu, które nam zaserwowano do pokoju, wybraliśmy się na zwiedzanie. Z Hostelu na Rynek Główny wybraliśmy się spacerem – koło 20 minut drogi. Więc na spokojnie szliśmy i  zatrzymywaliśmy się w interesujących miejscach, aż dotarliśmy do Sukiennic.

Obowiązkowym punktem naszego spaceru po Krakowie, była dzielnica Kazimierz, chciałam zobaczyć plenery z filmu „Nie kłam kochanie”  oraz posmakować słynnych zapiekanek z Okrąglaka – polecam spróbować, smakują bardzo dobrze

Oglądaliście film „Nie kłam kochanie” z Piotrem Adamczykiem? To właśnie wtedy pomyślałam, że warto jechać do Krakowa i pospacerować w takich klimatycznych miejscach jak Krakowski Kazimierz

Po całym dniu spacerowania po Krakowie, na koniec dnia chcieliśmy zdążyć jeszcze na Kopiec Kościuszki. To było jedyne miejsce, gdzie dotarliśmy samochodem – by zdążyć przed zamknięciem. I właśnie tutaj wchodząc do góry uświadomiłam sobie, że mam lęk wysokości. Myślałam, że nie dojdę na samą górę, tym bardziej, że nie było żadnych poręczy. Trzymałam się więc wewnętrznej strony ścieżki i tylko na chwilę, do zdjęcia się od niej oderwałam. Szczęśliwie już na górze były barierki, więc mogłam spokojnie delektować się rozciągającym przed nami widokiem.

W kolejnym wpisie już niedługo nasza Przygoda na Wawelu.

Print Friendly, PDF & Email

1 Comment

1. […] atrakcją, w trakcie naszego pobytu w Krakowie było Wzgórze Wawelskie. W planach mieliśmy zwiedzanie Zamku, Katedry więc już […]